Rózsás kézápoló

2012. január 03. - kreativiki

Már írtam a Herbáció magazinról, aminek az összes eddig megjelent számát megkaptam karácsonyra, épp ezért most lelkesen olvasgatom őket és próbálgatom a megjelent házikozmetikum recepteket.

Régóta keresem azt a kézkrémet, ami

  • könnyen beszerezhető összetevőkből áll,
  • nem kell sok időt fordítani a kutyulására,
  • napközben is (százezer mosogatás után) is használható,
  • jól és gyorsan beszívódik a bőrömbe, nem kell sokat várnom rá és addig semmihez sem nyúlni, mert ragad
  • és nem mellesleg jól ápolja is a szegény, folyton kiszárított bőrömet…

Nos, a 4. (2007/2. II.évfolyam 2.) számában találtam egy egyszerű kézápoló leírást, amit rögtön ki is próbáltam, hátha be váltja a hozzá fűzött reményeket. Csak pár napja használom, naponta többször is, és nagyon elégedett vagyok vele.

Hozzávalók:

  • ¾ csésze (75 ml) rózsavíz
  • ¼ csésze (25 ml) glicerin
  • ½ teáskanál almaecet,
    esetleg frissen facsart citromlé
  • ½ teáskanál méz

Elkészítés:
Egy lezárható edénykébe töltöttem a hozzávalókat és jól összeráztam.

Használat:
Praktikusan a mosogató mellett helyeztem el, hogy a mosogatásos kézszárítás után azonnal, mindig kéznél legyen…Összerázom és alaposan bemasszírozom a bőrömbe.

Megjegyzés:

  • Rózsavizet én egy arab fűszerboltban szoktam megvenni; 300 ml kb. 1.200,-Ft, de internetes áruházakban könnyen megrendelhető, vagy kedves bioboltost is rá lehet venni a beszerzésre.
  • Glicerint bármelyik patikában lehet kimérve kapni; 2 dl kb. 450-500,-Ft.
  • A glicerin és a méz kis mennyiségben hidratál, de nagyobb mennyiségben szárító hatású, így ha nem vagy elégedett az oldat hatásával próbáld ki, hogy öntesz még hozzá rózsavizet.
  • A kézápolót tovább lehet turbózni pár csepp száraz, érzékeny bőrre való illóolajjal: citrom, citromfű, geránium, jázmin, kamilla, levendula, narancsvirág, rózsa, szantálfa, tömjén, mirha, ylang-ylang.
  • Mert sűrűn használom, elfogy aránylag gyorsan, ezért nem teszem hűtőszekrénybe, de, ha jobbnak látod, tartsd nyugodtan hűvös helyen.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr503503099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása