Kőrözött, ahogy én készítem

2012. január 18. - kreativiki

Gyerekkoromban apukám nagyon sokszor készített kőrözöttet. Ő is juhtúrót használ hozzá, így én is ezt a változatot szeretem.
Tudom, ahány ház, annyi féle kőrözött, nos, ilyen az enyém:

HOZZÁVALÓK

  • 150 g tehéntúró
  • 150 g juhtúró
    (de lehet csak az egyik is, vagy a kettő különböző arányokban a keverve)
  • kb. 2 ek tejföl
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1-2 tk pirospaprika
  • 1 kk őrölt kömény
  • csipetnyi cayanne bors (ez el is hagyható, mert kissé csípőssé teszi a végeredményt), vagy fehérbors
  • pici mustár

ELKÉSZTÉS

A túrókat a tejföllel elkeverem, egy villával kicsit szétnyomkodom a „göböket”, és hozzáadom az apróra vágott hagymát, a fűszereket és egy pici mustárt.

MEGJEGYZÉS

  • A fenti mennyiségekből egy nagy (500 g-os) margarinos doboznyi lesz.
  • Akkor szoktam készíteni, ha a gofris-palacsintás uzsi után marad némi tehéntúró.
     

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr983531804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása