Szív papírcsíkokból

2012. február 13. - kreativiki

Holnap Valentin nap; előtérbe kerülnek a szívecskék. Körülnézve a neten jópár dekorálásra való szívet találni különböző anyagokból, különböző módszerekkel készítve. Legjobban ez a "réteges" változat tetszett, amit rögtön meg is alkottam és most leírom, hogy' csináltam, hátha Te is kedvet kapsz hozzá.

Hozzávalók:

  • bármilyen (könnyen hajlítható) papír
  • szalag (az akasztáshoz)
  • vonalzó, ragasztó, vágóeszköz (sniccer 'tapétavágó kés', olló)

Elkészítés:
Hogy kísérletezzek, én három különféle vastagságú és textúrájú papírt választottam a szívecskék elkészítéséhez, ezen fogom levezetni a készítés menetét, de természetesen, Te úgy variálhatod, ahogy tetszik, vagy amilyen papírod éppen van.

Minden „réteg”  egyforma széles, csak a hosszúságuk különböző.

Hogy honnan vágd ki a csíkokat a papírból, hogy szépen íveljenek és ne törjenek hajlításkor, azt elárulja a szálirány. Ez az irány, ahogy a gyártáskor a rostszálak elrendeződnek a papírlapban; ez (is) befolyásolja a papír felhasználási tulajdonságait ugyanis egy papír mindig a száliránnyal párhuzamosan hajlik könnyebben.

A külső (nyomott mintás) pauszpapírra bejelöltem 2 db 18 x 2 cm-es csíkot szálirányban, szóval úgy, hogy a hosszabb oldala arrafelé legyen, amerre könnyebben hajlítható.
A középső rózsaszín, bordázott levélpapírra 2 db 15 x 2 cm-eset.
A belső bordó kartonra 2 db 12 x 2 cm.

Kivágtam ezeket. (Én jobb’ szeretek vágókést használni fém vonalzóval, mert így nem kell vonalakat húzgálnom segédvonalként az ollóhoz, amiket majd radírozhatok, hogy ne csúfoskodjanak a kész alkotáson…)

Lenyestem egy kb. arasznyi hosszúságú szalagot is, amin fel lehet majd akasztani a kész szívecskét.

Ezt a szalagot a két leghosszabb, külső szalag közé (az egyik rövid szélre) ragasztottam, majd ezekhez a középső (rózsaszínt), végül a legrövidebb (bordó) csíkot. A másik oldalon ugyanilyen sorrendben; hosszú, közepes, rövid.
A ragasztást megfogattam egy iratcsipesszel (vagy kapoccsal).

Következő lépésként, szintén rétegenként mindkét oldalon szív alakban lehajlítottam a csíkokat és sorban egymás után egymáshoz ragasztottam a másik rövid szélüknél is. Így alakult ki a kész „réteges” szívforma.
Ezt a ragasztást ismét összekapcsoztam, és így hagytam teljesen megkötni a ragasztót.

Remélem, érthetően megfogalmazva írtam le a készítést, de, íme egy fotó, ahol láthatod az egymás utáni munkameneteket:

 

Megjegyzés:

  • A szívecskék szépsége leginkább azon múlik, hogy milyen küllemű papírból készíted el és, hogy figyelembe veszed-e - tudod – a szálirányt.
  • A szív méretét természetesen kedvedre változtathatod a papírcsíkok hosszán és szélességén változtatva.
  • Mindezeket - hidd el, megint – nehezebb volt leírni, mint megcsinálni!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr474096824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása