Ima

2012. március 02. - kreativiki

Ma, március 2-án van az Ima világnapja. Ennek kapcsán jutott eszembe egy kedves kis írás, amit a 2002-es Katolikus Kalendáriumban olvastam.
De előbb egy kis tudomány a témáról…

Mi az imádság?
Az ima egy vallási fogalom, legpontosabb meghatározása: ’Istenhez fordulás; egy szellemi lényhez gondolatban vagy fennhangon intézett kérés, szándék, ígéret, illetve hálaadás vagy magasztalás a kapott fizikai, szellemi támogatásért’. Más megfogalmazásban ’az egyén és a transzcendens kommunikációja’.
Az ima tehát lehet egy régről fennmaradt, valaki által egyszer megfogalmazott „versike”, a saját gondolataid, esetleg egy az ég felé küldött tekintet, a hála, a szeretet ellágyuló sóhaja egy örömteli, vagy az összeszoruló torok segélykérése egy nehéz pillanat kapcsán. De lehet egy elcsendesült, befelé forduló meditáció is.
Mindegy, hogy hogy’ nevezed a „cselekvést” és kinek hívod „azt” akinek szánod, a lényeg benne az őszinteség. „A szív imádkozik. Ha a szív távol van Lényegtől, az imádság üres.”

Jöjjön a történet kommentár nélkül:

Ember: Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy …
Isten: Tessék!
Ember: Ne szakíts félbe, kérlek! Imádkozom.
Isten: De hisz éppen megszólítottál.
Ember: Én megszólítottalak? Á, tulajdonképpen nem. Az ima szól így „Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy…”
Isten: No, tessék, már megint! Te hívsz engem, hogy beszélgessünk kicsit, nem? Mondd, miről van szó?
Ember: Szenteltessék meg a Te neved…
Isten: És ezt komolyan gondolod?
Ember: Mit?
Isten: Valóban meg akarod szentelni a nevemet? Tudod, hogy mit jelent ez tulajdonképpen?
Ember: Azt jelenti… azt hogy… A csuda vigye, mit tudom én, mit jelent! Honnan tudjam?
Isten: Azt jelenti, hogy meg akarsz tisztelni, hogy én fontos vagyok neked, hogy számodra a nevem értékes.
Ember: Jó, ezt értem. Jöjjön el a Te országod, legyen meg a te akaratod, miképpen mennyben, azonképpen itt a földön is…
Isten: Teszel ezért valamit?
Ember: Hogy a Te akaratod teljesüljön? Hát persze! Rendszeresen járok szentmisére, egyházi adót fizetek, ha valamire gyűjtenek, én is adakozom, megtartom a böjtöt, és szoktam imádkozni is, mint hallod…
Isten: Én többet szeretnék. Azt, hogy az életed rendbe jöjjön, hogy a szokásaidat, amik mások idegeire mennek, elhagyd. Azt akarom, hogy a betegek meggyógyuljanak, az éhezők ételhez jussanak, a szomorúakat megvigasztalják…
Ember: Miért éppen nekem mondod ezt? Mit gondolsz, hány gazdag képmutató ül a templomban? Nézz körül!
Isten: Bocsáss meg, azt hittem, Te valóban azért imádkozol, hogy legyen meg az akaratom. Ez ugyanis csak annál kezdődhet el, aki őszintén kéri.
Ember: Jó, ez is világos, de imádkozhatok végre tovább? Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma…
Isten: Máris túlságosan kövér vagy! Kérésedben a kötelezettség is benne rejlik, hogy valóban tegyél valamit azért, hogy a világ millió éhezője naponta kenyérhez jusson.
Ember: És bocsásd meg a vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek…
Isten: És Jancsi?
Ember: Jancsi? Ne kezd most meg ezt! Nagyon jól tudod, hogy nyilvánosan megszégyenített, hogy valahányszor találkoztunk olyan szemtelen, hogy dühöngeni kezdek. És ő is tudja ezt, és teljesen hülyének néz. Az idegeimre megy ez az alak…
Isten: Tudom, tudom! És az imádság?
Ember: Nem úgy értettem!
Isten: Na, jó, legalább becsületes vagy. De örömet szerez neked, hogy ilyen sok keserűséggel és ellenszenvvel rohangálsz a világban?
Ember: Nem, valójában beteggé tesz.
Isten: Meggyógyítalak. Bocsáss meg Jancsinak és én megbocsátok neked.
Ember: És ne vígy minket a kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól…
Isten: Nagyon szívesen. Kérlek, kerüld azokat a személyeket és helyeket, ahol kísértésbe eshetsz!
Ember: Hogy?
Isten: Hiszen ismered a gyenge pontjaidat! Udvariatlanságod, magatartásod az anyagiakban, agresszió. Ne adj lehetőséget a kísértésnek.
Ember: Azt hiszem ez életem legnehezebb Miatyánkja. De talán most van először köze a mindennapi életemhez.
Isten: Remek! Imádkozd nyugodtan végig!
Ember: Mert, tiéd az ország, a hatalom, és a dicsőség mindörökké.
Isten: Tudod mi a legjobb? Az, hogy ha olyan emberek, mint te, elkezdenek engem komolyan venni, igazán imádkozni és az én akaratomat tenni, akkor aztán észreveszik, hogy mindaz, amit tesznek őket is boldoggá teszi!

Ámen

Ajánló:
Hogy melyiknapon-mikortól-milyen-miértéppenaz  világnap van arról ITT és ITT olvashatsz.
A Miatyánk imáról sok érdekes háttérinformációt ITT olvashatsz.

A kép Albrecht Dürer Imára kulcsolt kéz című alkotása.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr684274262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása