Gyors Gyümölcsös Gyerekkedvenc

2012. június 12. - kreativiki

Ezerrel érik a cseresznye (is), de a Lányok nem mindig akarják "csak gyümölcsként" megenni. A probléma megoldása érdekében kerestem valami könnyű és gyors, de gyümivel teli sütireceptet.
Egyik kedvenc oldalamat kattintottam fel, a smitten kitchent, ahol gyönyörű képekkel illusztrálva  kaphat kedvet a Látogató egy-egy recept megalkotására. Az oldal menüjében ráadásul különböző csoportosításokban (évszak, zöldség-gyümölcs, ország, és egyéb kategóriák (olcsó, glutén-mentes, gyors, vegetáriánus) böngészhetünk a receptek között.

Itt találtam egy eredetileg almával készült torta receptjét, amit kicsit átalakítottam (cseresznyésítettem, cukortalanítottam, fűszereztem, négyzetesítettem), megsütöttem, aratom a babérokat és most megosztom veled is...

gyerekkedvencpite.jpgHozzávalók:

  • kb. 500 g gyümölcs
  • 3 db tojás
  • 100 g (barna nád) cukor
  • 1/2 kávéskanál fahéj
  • 2 csepp citrom illóolaj, vagy kevéske friss, facsart citromlé
  • csipet só
  • 150 g (rizs)liszt


Elkészítés:

A gyümölcsöt előkészítem; mosom, magozom.
A tojásokat a cukorral habverővel habosra keverem (míg el nem kezd világosodni). Fűszerezem egy kis fahéjjal, citrommal és egy csipet sót is teszek bele, ami kihozza az ízeket.
A lisztet apránként, fakanállal keverem a tésztába, majd a gyümölcsöt is óvatosan beleforgatom.
Egy (18 x 23 cm-es) tortaformát kibélelek sütőpapírral és abba öntöm a sütimasszát.
180°C-ra előmelegített sütőben kb. 50 perc után egy tűvel (vagy hegyes hurkapálcával) megszúrva ellenőrzöm, hogy jól átsült e a süti. Ha igen, kiveszem és némi hűlés után szeletelve tálalom.

Megjegyzés:

  • Az eredeti almán és az én leírt cseresznyés változatomon kívül bármilyen kissé savanykás, bogyós, vagy bármilyen más gyümölccsel (meggy, ribizli, egres, eper, áfonya, szeder, stb.) el lehet készíteni.
  • Az eredeti receptben az almaszeletek kerülnek először a formába és azokra folyik rá a massza, de jobbnak láttam a cseresznyét belekeverni a tésztába, hogy biztosan körbevegye és összefogja a tészta.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr64584266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása