A mi 2012-es Adventi naptárunk

2012. december 02. - kreativiki

Úgy alakult, hogy idén jóval kevesebb időm van a karácsonyi és általában bármilyen készülődésre, így a 2012-es Adventi naptárunk is hipp-hopp (alig pár óra ráfordítással) kellett, hogy elkészüljön (az utolsó pillanatban). Szerencsére mindez a végeredményen nem látszik, ráadásul az alkotás rövid ideje alatt is remekül szórakoztunk a Lányokkal; mindenki kivette a részét a munkából.

Hozzávalók:hozzavalok_1.jpg

  • az adventi napoknak megfelelő számú 33cl űrtartalmú műanyag pohár
  • sokféle színű csomagolópapír
  • tapétaragasztó
  • ecset
  • kenőpapír (újságpapír, amin a ragasztót kenjük)
  • szintén megfelelő számú nagy biztosítótű
  • 1 (használaton kívül helyezett) karácsonyi hangulatú terítő, vagy anyagdarab

Elkészítés:
Először is bekevertem a tapétaragasztót. Kb. 50 ml hideg vízben feloldottam kb. 3 teáskanálnyi port, felöntöttem még kb. 150 ml vízzel, és alaposan, csomómentesen elkevertem. Így egy nagyon sűrű ragasztómasszát kaptunk.

Leterítettünk egy jókora darab újságpapírt, hogy azon folyhasson a maszatolás. A KisebbikLányom vékony csíkokra tépdeste a csomagolópapírokat, a Nagyobbik ecsettel felkente rájuk a ragasztót, én pedig elrendeztem a bekent papírcsíkokat a poharakon. Egy éjszakát hagytuk őket kiszáradni.

Előhalásztam egy régi, használaton kívül helyezett karácsonyi mintás asztalterítőt és néhány rajzszög segítségével felrögzítettem a könyvespolc alá.
Egy-egy biztosítótűvel ráaplikáltam a színes poharakat.

A tavalyi adventi naptárnál is használt számozott csillagokat kicsit átalakítottam, kinyomtattam, a Lányokkal kivagdostuk és 1-1 celluxcsíkkal ráragasztottuk mindet a megfelelő pohárra.

Most már nincs más dolgunk, mint elégedetten várni a Téltündérkéket, hogy reggelente hozzanak egy-egy apró ajándékot, vagy finomságot egészen Karácsonyig.

Tipp:

  • A csomagolópapírt könnyebb egyenes csíkokra tépkedni a száliránnyal párhuzamosan. Magyarán, ha az egyik szélétől lefelé húzva téped a csíkot és össze-vissza szakad, akkor forgasd el a papírt 90°-kal és úgy próbáld meg; úgy sikerülni fog nagyjából egyenes széllel tépned.
  • A tapétaragasztót vízzel könnyedén ki- és le- lehet mosni bármiről, bárhonnan. Barkács-, vagy háztartási boltban, és nagyáruházban is, párszáz forintért kapható egy dobozzal.
  • Idén csak átlátszó poharat kaptam, ezért döntöttünk a csomagolópapíros beburkolásnál, de a fehér falú, nem áttetszőeket színes filctollal rajzolva is lehet díszíteni. Sőt, lehet mindjárt színes, mintás poharakat is venni, így leegyszerűsíteni a készítést (bár szerintem úgy épp' az alkotás örömé vész el).
  • Hogy jól látható lehessen, hogy még hány nap is van Karácsonyig, a már "lejárt" poharakról egyszerűen csak levesszük a számozott csillagot.
  • A tavaly készített naptárunkat megnézheted ITT és ugyanitt olvashatsz egyéb tippeket is a számolásról, az apró ajándékokról és azok titkos elhelyezéséről...
  • Magáról az Adventről pedig ITT írtam.


2012keszen.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr384941519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása