SpirálRózsa

2012. március 10. - kreativiki

Egy „eladom a saját készítésű alkotásaimat” oldalon láttam először ezt az impozáns papírrózsát és rögtön tudtam, hogy ilyet nekem is kell alkotnom. Nem találtam igazán meggyőző leírást a készítéséről, ezért kísérletezésbe kezdtem. Ennek eredményét és néhány tanulságát megosztom most Veled, ha érdekel.

Hozzávalók rózsánként:

  • egy kb. 10 x 10 es papírlap
  • olló
  • olvadó PVC ragasztó, vagy FolyékonySzög (ez utóbbi egy univerzális, nagy szilárdságú ragasztó, amit barkácsáruházban szoktuk beszerezni; az 50gos kb.500,- Ft.)
  • a szárhoz hurkapálcika, vagy egy egyszerű száraz ágacska

Elkészítés:
A kiválasztott papírból kiszabtam egy kb. 10 cm x 10 cm-es négyzetet, majd legömbölyítettem a sarkait.
Az egyik oldal (szinte) közepéről indulva spirál alakban befelé (a négyzet közepe felé) haladva ollóval végigvágtam a papírt.
A spirál „kezdőcsücskét” lenyestem, majd innen (kívülről) indulva elkezdtem feltekerni, összesodorni a papírt.
Mikor végigértem, egyszerűen csak elengedtem a sodormányt, hogy „kiugorjamagát”.
A legalsó (a spirál legbelső) körlapocskáját beragasztóztam és hozzáillesztettem az egymásba forduló, feltekert ívek alsó éleit.
Végül kerestem egy kb. arasznyi hosszú száraz ágacskát, az egyik végét bekentem ragasztóval és rögzítettem rajta az elkészült rózsát.

Tanulságok:

  • Szinte bármilyen papírból el lehet készíteni, a grammsúly nem számít a tökéletes végeredmény eléréséhez. Kipróbáltam könnyű gyűrt papírból és 180 gr-os kartonból is. A különbség csak annyi, hogy (értelemszerűen) minél nehezebb a papír, annál nehezebb összesodorni a rózsát.
  • Az alapnégyzet mérete is tetszés szerint változtatható; természetesen minél kisebb, annál kisebb, minél nagyobb, annál nagyobb lesz a kész virág. Szerintem a 10-11 cm-es méret néz ki jól, de ez csak az én véleményem.
  • A spirált, ha Neked úgy könnyebb, fel is rajzolhatod a papírra szamárvezetőként, de szerintem a spontán, minél girbegurbább vonalú rózsa lesz igazán természetes hatású. Ennek érdekében vágás közben még külön be is hullámosíthatod a spirálvonalat.
    (A fotón az egyszerűség kedvéért egy szimpla, tuningolás nélküli spirálvonalat láthatsz.)
  • Minél szorosabban tekered fel a papírcsíkot, annál tömörebb lesz a kész rózsa (nem „ugrik” szét olyan nagyon). Ezt a műveletet nehéz minden darabnál egyformán csinálni, így biztos lesz kissé elnyíltabb, „tágfejű” és szorosabb „kisfejű” rózsád is, amitől még természetesebben hat majd a csokor.
  • Érdemes gyorsan száradó és erős kötésű ragasztót használni, ami biztosan megfogja a szirmokat és rögzíti a virág fejét a szárhoz.
  • Ha a minél természetesebb hatásra törekszel, érdemes egy séta alkalmával begyűjteni arasznyi, száraz botocskákat a rózsák száraihoz, de az egyszerű hurkapálca is megteszi.
  • A szárat is tuningolhatod tovább; beszínezheted zsírkrétával, filccel, festékkel, vagy körbetekerheted (szatén)szalaggal.

Megjegyzés:
Az eredeti ötlet alapján (a megadott linken láthatóan) menyasszonyi csokornak, ajándénak, vagy egyszerű lakásdekorációnak is kiváló.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr344299970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása