Diós - Mákos Hajtogatott Leveles bejgli helyett

2021. december 26. - kreativiki

Bevallom őszintén bejglit még sosem sütöttem...Valahogy azért, mert a Déditől tanult diós/mákos kalács teljesen jól betöltötte nálunk ezt a szerepet.

Az utóbbi időben a legkisebb lányunk rákapott a mákra (és nekem sem árt kálciumot pótolni, így negyven felett ;) , nem győztem/győzöm sütni a mákos pitét és kalácsot...Kerestem egy olyan receptet, ami gyorsabb és egyszerűbb, mint a fent nevezett mákosok, de ízben és tölteléktartalomban legalább ott van.

Hááát, találtam, kipróbáltam, picit átalakítottam és nem győzöm zsebelni érte a dicséretet ;)

Karácsonyra is megsütöttem diós és mákos változatban is; aki kóstolta, kérte a receptet, hát bejegyzem :)

HOZZÁVALÓKhajtogatottleveles_kicsi.jpg

  • 1 tekercs (24 x 40 cmes, 250g) bolti leveles tészta
  • kb. 40g folyékony, olvasztott vaj
  • kb. 150g darált mák vagy dió
  • kb. 60g porcukor

Kenéshez 1 tojás, pici tej, só

ELKÉSZÍTÉS

A hűtőből kivett leveles tésztát picit hagyom felengedni, majd kitekerem és alaposan megkenem olvasztott vajjal.

Megszórom vastagon a porcukorral elkevert dióval vagy mákkal (de nem az összes töltelékkel!) és a tészta két szélét jobbról és balról is behajtom egy képzeletbeli középvonalig.

Újra vajazok és hintek, majd fentről és lentről hajtom a középhez a tésztát.

Harmadszor is jöhet a vajazás - szórás - hajtás; most fentről lefelé csukom össze a tésztát, mint egy könyvet.

A tekercs tetejét megkenem egy felvert tojással, amibe csorgatok egy pici tejet és teszek egy csipet sót.

180fokra előmelegített légkeveréses sütőben kb.25 percig sütöm; míg szépen megpirul a teteje.

HAJTOGATÁS

hajtogatottleveles_sorozat_kicsi.jpg

TIPPEK

  • Különböző méretű bolti leveles tészták vannak; a töltelékarányok e szerint változhatnak.
  • Egyszerre diós és mákos töltelékkel is szoktam készíteni 1-1 rudat, mert van aki ezt, más inkább azt szereti.
  • A kenéshez rendszeresítettem egy kis lapos ecsetet, amivel a pogácsák tetejét is kenegetem sütés előtt.
  • A "hajtáséleket" egy kicsit meg szoktam nyomkodni - különösen az utolsó fázisban -, hogy a rétegek szépen összezáruljanak és sütéskor ne nyíljon nagyon szét a tekercs.
  • Jobb' szeretem egy napot állni hagyni sütés után; valahogy akkor könnyebb szeletelni, kevésbé morzsálódik a tészta.

FORRÁS
Az eredeti receptet maimoni.cafeblog.hu  oldalon találtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr5016793160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása