Mézeskalácsillatú AdventiKoszorú

2020. december 01. - tarkafirka

Idén (2020ban) november 29-én kezdődik az advent, a Karácsony előtti 4. vasárnappal, amikor meggyújtjuk az első gyertyát. Erre az alkalomra most mézeskalácsból készítettem koszorúkat; röviden leírom, hogyan.

A nálam jól bevált MÉZESKALÁCS TÉSZTA RECEPTjét ITT találod :)
A SZAGGATÁSról, SÜTÉSről ITT írtam korábban :)
A DÍSZÍTÉS hogyanját ITT mutattam meg :)
Hogy hogyan építem fel a MÉZESKALÁCS HÁZAT azt pedig ITT nézheted meg :)
A KARÁCSONYFA készítéséről hamarosan írok :)

A mézeskalács adventi koszorú alapja egy kör lap, amit a tésztából vágok ki egy megfelelő átmérőjű tányért használva sablonként.
Azaz először kitalálom, lemodellezem, hogy milyen méretű alapra lesz szükségem a kiválasztott gyertyák és egyéb kiegészítők (ház, fa, hóember, stb.) elhelyezéséhez. Választok egy hasonló nagyságú tányért (vagy kartonból vágok egy kört), majd kicsit nagyobbra kinyújtom a tésztát, ráhelyezem a "sablont" és egy késsel körbevágom.

Az alapot óvatosan sütőlapra teszem, majd a gyertyáknál kicsit nagyobb átmérőjű szaggatóval (vagy pohárral) kivágom a helyüket a tésztából.

A többi dekorációs elem (ház, fa, hóember, stb.) darabjait is kiszaggatom, megsütöm, ha kell ételszínezékkel megfestem, majd összeállítom, díszítem.

A díszítésnél érdemes a nagyobb elemeket külön-külön felékesíteni; az alapot úgy kipingálni, hogy még nincsenek "ráragasztva a tereptárgyak", de a pontos helyüket meghatároztuk.

Utolsó lépés, hogy a koszorút egy szép tálra, tányérra helyezzük, minden mézes alkotórészt cukormázzal a helyére illesztünk az alapon, majd a gyertyákat is felsorakoztatjuk.

mezesadvent01.jpg mezesadvent02.jpg

 mezesadvent03.jpg

Mézeskalácsillatú, örömteli adventi készülődést kívánok!

feheralaponudvbiki.jpg

Ajánló:
Több/másfajta, általam készített mézeskalácsot ITT találhatsz.
Magáról az Adventről és szimbolikájáról ITT írtam korábban.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr9916310426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása