HippHopp Tejfölös Sajtos Pogácsa

2021. március 25. - kreativiki

Sokat kísérleteztem, míg rá nem találtam (meg nem alkottam) az elronthatatlan, gyorsan elkészíthető, nagyon finom pogácsa receptjét.
Ezt :)

tejfolossajtospogi.jpgHOZZÁVALÓK   
(2 sütőlap mennyiségű pogácsához)

  • 500 g liszt (fele rétes – fele sima)
  • 2 tk só (a sajt sósságát érdemes figyelni!)
  • 250 g vaj / margarin
  • 200 g reszelt sajt
  • 50 g friss élesztő
  • 4-5 ek tejföl


És még a tetejére 1 felvert tojás pici pirospaprikával és szezámmag, vagy reszelt sajt.

ELKÉSZÍTÉS

A sós liszttel elmorzsolom a zsiradékot, majd hozzáadom a sajtot, élesztőt, végül a tejföllel puha tésztává dagasztom.

Nem kell keleszteni, ha összeállt a tészta rögtön lehet nyújtani (kb. 1cm vastagra), szaggatni.

A pogácsák tetejét lekenem a paprikás tojással, megszórom szezámmaggal.

180 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel 20(-25) percig sütöm.

TIPP

  • A tészta készítésénél nagyon fontos figyelembe venni a sajt sósságát és aszerint hozzátenni még sót!
    (Tapasztalatból tudom...volt, hogy a fenti arányokkal pokoli sós lett a végeredmény.)
  • Sajt helyett, vagy felesben túróval, juhtúróval is megsütöttem már; mindenhogy Isteni :)
  • Többször csináltam úgy is, hogy este gyúrtam össze a tésztát, hűtőbe tettem és másnap (hogy friss legyen a vendégségnek) szaggattam, sütöttem; ugyan olyan finom lett.
  • Nyújtás után szeretem legalább egyszer "hajtani" a tésztát...Ennek módját ITT találod.
  • A két tepsit - időt, energiát spórolva - egyszerre szoktam kisütni légkeverős programon.
  • Ha netán mégsem fogyna el; zacsiba/dobozba csomagolva még pár nap múlva is finom.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr6616735152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása