Ovismánia a KukoricaFőzelék

2012. július 03. - kreativiki

Kedvenc ÓvóNénieink megkezdték nyári szabadságukat, így nálunk is berobbant a Vakáció; egyszóval mostantól NagyobbikLányom is itthon ebédel...Első nap taktikusan megkérdeztem Tőle, mit enne szívesen, mit főzzek, mire gondolkodás nélkül vágta rá: KUKORICAFŐZELÉKET!

Hmmm...Némi fenntartással fogadtam a dolgot, de miután szeretem az új feladatokat és a kísérletezést, hát nekifogtam.
Átböngésztem a főzelékes és vega szakácskönyveimet, majd az internetet és ez lett belőle:

Hozzávalók:

  • 1 kis fej vöröshagymakukoricafozelek.jpg
  • kb. 400-500 g kukorica (2 cső, 1 doboz konzerv vagy 1 csomag fagyasztott)
  • kb. 30 g vaj
  • kb. 1 dl víz
  • 2 dl (főző)tejszín, tejföl, vagy tej
  • 1 evőkanál (zab)liszt
  • 1-2 csipet só
  • pici őrölt fehér bors, majoranna, vegamix
  • kis csokor petrezselyem
  • 1 tk mustár

Elkészítés:
A kukoricát előkészítem;

  • a csöveset sok sós vízben megfőzöm és lemorzsolom róla a szemeket,
  • a konzervet lecsöpögtetem,
  • a fagyasztottat kiolvasztom.

A vajat felolvasztom és rádobva az apróra vágott hagymát egy kicsit pirítom.
Az előkészített kukoricát beleforgatom a vajas hagymába, kicsit rajta hagyom, majd pici vizet aláöntve, pár percig fedő alatt puhábbra párolom.
Ezalatt összekeverem a tejterméket a liszttel, némi vízzel és a kukoricára öntöm.
Sóval, fehér borssal, majorannával, vegamix-szel és apróra vágott petrezselyemmel ízesítem.
Ha túl sűrű, felöntöm némi vízzel.
Folyamatosan kavargatva felrottyantom.

Megjegyzés:

  • Amilyen gyorsan elkészült, olyan gyorsan el is fogyott, sőt, valószínűleg napokig ez lesz a menü...
  • A mustárt nem jó kihagyni belőle, remekül megbolondítja az alapvetően édes főzeléket.
  • Feltétként bármilyen (sós) husi remek hozzá (már, ha kell valamilyen feltét...), a NagyobbikLányom megjegyezte „az oviban fasírtot adnak", a Kisebbik sült virslit hiányolt, én hirtelen egy kis vajon pirított hagymás, fűszeres csirkemellet dobtam össze Nekik hozzá.
  • Ha nem csöves kukoricából készül, akkor hipp-hopp megvan; ha nincs sok idő főzni, vagy gyors vacsorának is kitűnő, laktató.

Tipp:
Én ÍGY teszem el télire a csemegekukoricát.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr574619009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása