MákosGuba mindenkorra

2013. április 12. - kreativiki

Van egy totáltuti kifőzde-étterem Pesten a Jászai Mari térnél; a Lecsó. Ha a közelben járok mindig betérek és, ha szerencsém van (és épp főztek) mákosgubát kérek (többek közt).
Legutóbb biztosra akartam menni, előre letelefonáltam, hogy a változó menüben a hét melyik napján lesz tutira az (is) az étlapon; fel is sorakoztam, de mint kiderült pillanatok alatt elfogyott (amit nem is csodálok). Ha tudták volna biztosan, hogy megyek félretettek volna nekem, de hááát...elkéstem.

Jobb híján - Leánykáim nagy lelkesedésére - otthon nekiláttam MákosGubát készíteni, ami bruttó igen hosszú fél órát vett igénybe...makosguba.jpg

Hozzávalók:

  • 6 db (kissé szikkadt) kifli
  • 40 g vaj
  • 4-5 dl tej
  • 3 ek méz
  • 1-2 teáskanál vaníliaesszencia
  • 100 g (darált) mák
  • 50 g (darált) cukorféle
  • ½ mokkáskanál szegfűszeg
  • ½ citrom kifacsart leve

Elkészítés:
A vajat, tejet, mézet, vaníliát egy kis fazékban felforralom, miközben hüvelykujjnyi vastagra karikázom a kifliket.
A mákot ledarálom a cukorral és elkeverem benne a szegfűszeget.

A forró lével leöntöm a kiflikarikákat, összekeverem, hogy jól felszívódjon a tej, majd hozzákeverem a cukros mákot és a citromlét.

Kivajazok egy középméretű jénai üvegtálat, belezúdítom a mákos ázott kifliket és a kb.200°Cra (gázsütő 4es fokozat) előmelegített sütőben kb. 15-20 percet sütöm, míg megpirul a teteje.

Tipp:

  • Sokszor előfordul velem, hogy mihamarabb szeretnék mákosgubát enni, de túl friss a kifli...Ilyenkor egy éjszakára kicsomagolva hagyom őket kicsit megszáradni.
  • Ínyenceknek mazsolát is lehet a mák közé keverni.
  • Én csak úgy önmagában szeretem enni, de lehet rálocsolni egy kis vaníliaöntetet is.

Megjegyzés:
Maga a MÁK egy isteni eledel; azon túl, hogy nagyon finom, rengeteg ásványi anyagot és jótékony növényi olajat is tartalmaz. No, de erről egy külön kis SZÉben bővebben...

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr65219542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása