Keresztkötés hordozókendővel

2011. július 06. - kreativiki

Rengeteg hordozókendős kötésmód létezik; tele van velük az internet, de az igényesebb eladók mellékelnek is "Használati útmutató" formájában kis képregényes leírást a kendőkhöz. Többek közt nekem emiatt a sokszínű variálhatóság miatt volt szimpatikus ez a fajta babacipelő eszköz; mindenki megtalálhatja a számára kényelmes, könnyen kivitelezhető formát.

Én mindkét leánykámat egy úgynevezett keresztkötéssel kötöttem magamra, amit újszülött kortól lehet használni attól függően, hogy hogyan helyezzük el benne a Kicsit. Pár hetes koruktól fektettem benne Őket, majd kb. 4-5 hónaposan (ha szépen tartották a fejüket) már két lábukat kidugva ültettem. Nekünk ez a kötésmód vált be igazán, mert gyorsan köthető, egyszerű, nem kell hozzá hosszú kendő, nem csak az egyik vállamat húzta a súlyuk, nagyobb korukban se kellett más kötést tanulnom, no és persze, a Lányoknak is bejött.

Egyszerű keresztkötés

1. A kendőt a közepénél hátulról a derekamra veszem.

 

 

2. A két végét egymást keresztezve hátradobom a vállaimon.

 

  

3. Az egyik végét alulról átvezetem a derekamnál lévő anyagcsíkon.

 

 

4. A kendő két végét jól megcsomózom.

  

5/1. Amíg kicsi volt a babám (kb. 4 hónapos koráig) a hasamon keresztezett X-be fektettem úgy, hogy a kendő szárait széthúzva "bölcsőt" formáltam belőle és a fejével előre egyszerűen belecsúsztattam. A kendő szárait szélesen széthúztam, hogy minél jobban tartsák a Pici testét.

5/2. Ha már szépen tartotta a fejét, a nagyobb babát az elől lévő X-be ültettem úgy, hogy a két lábát kétoldalt alul kihúztam, a keresztezés a popsija alatt volt, a kezei és a feje felül. Fontos, hogy a popója alatt eligazítsuk, szélesre húzzuk, kisimítsuk a kendő szárait;a belsőt először, majd a külsőt is, hogy a széles "békaterpesz", amivel átölelheti a derekunkat meglegyen.

Nagyon kicsi, vagy alvó baba kezeit és a fejét is be lehet dugni a kendőn belülre, hogy még biztosabban tartsa az ellazult testét.

Minden kötésnél fontos, hogy a Baba teste szorosan a hordozójáéhoz simuljon, ne lógjon, mindkettejüknek kényelmes legyen. Ezt a megfelelő szorosságot sok gyakorlással ki kell tapasztalni. Javaslom, kezdetben egy csecsemő méretű játékbabával, vagy macival próbálkozz...

A bejegyzés trackback címe:

https://tarkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr253044477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása